Page 38 - Märka last veebruar 2022
P. 38

 38
Märka Last / veebruar 2022
Spoofy – kelle pilti võib
internetti panna? Catlyn Kirna
CGI küberturvalisuse konsultant
Lapsed vajavad internetis tegutsemiseks abi ja juhiseid, veebis on palju keerulist ja isegi halba. Abi võiks otsida vanematelt ja õpetajatelt, kuid hea oleks kõike seda õppida mänguliselt. Eelmi- sel sügisel tuli Eestis välja nooremale koolieale mõeldud küber- turvalisuse ja -hügieeni mäng Spoofy. Mängu eesmärk on teha kõikidest lastest küberkangelased, kes oskavad kõiki küberprob- leeme lahendada ja päästavad maailma.
Mis on Spoofy?
Spoofy arendati Soomes välja 2019. aastal ja jõudis Eestisse kaks aas- tat hiljem. Spoofy on hariduslik mäng, mida saab mängida telefonis, tahvlis või arvutis otse veebilehel. Mäng on tasuta ega näita lastele ühtegi reklaami. Spoofy mängus on neli maailma, mis õpetavad lastele, kuidas internetis käituda: mida jagada, kellega jagada, kelle pilti inter- netti panna, millised peaksid olema paroolid, kuidas käituda rahaga ja palju muud. Lapsed saavad aidata nii teisi lapsi kui ka täiskasvanuid ja ise juurde õppida. Mängu tegevuste eest saavad lapsed osta endale küberloomi ja koguda mütse ja prille, mida saab kanda ise, panna peale mõnele tegelasele või oma loomale. Mängu peamine eesmärk on suu- nata lapsi olema ettevaatlikud ja küsima täiskasvanutelt abi, kui midagi juhtub. Mäng on hariduslik, kuid eelkõige ikkagi mäng, seega on lastel lõbus ja nad saavad targemaks täiesti kogemata.
Spoofy koolis ja lasteaias
Spoofyt võivad mängida kõik, kuid mängu saab edukalt kasutada ka koolis. Mängu erinevaid maailmu võib kasutada ükshaaval, kui mõnd teemat koolis käsitletakse. Mängus on tõelised stsenaariumid ja lahen- dused, mida saab koos lastega arutada. Spoofy veebilehelt leiab erine- vaid lisamaterjale ja tunnikavad, mida koolis kasutada. Tunnikavades on lisaülesanded ja aruteluteemad, mis võiksid lapsi huvitada. Mäng

























































































   36   37   38   39   40