Page 62 - Märka last september 2022
P. 62

 Süsteemse rakendamise eelistena võib esile tuua järgnevat.
      * Õpetajate motivatsioon ja õpitu rakendamine on toetatud ning ka monitooritud, mis annab juhtkonnale olulist tagasisidet.
* Et tegemist on praktiliste oskuste õppe ja rakendamisega, võimaldab see järjekindla toetuse korral jõuda koolikultuuris reaalsete ja püsivate muutusteni.
* Vaikuseminutite programmi positiivne mõju on teaduslikult tõendatud.
* Koolis tekib iseseisev võimekus toetada noorte vaimset heaolu.
* Juhtkond on muutust eest vedamas ja saab selleks tuge, seeläbi on teema ka organisatsioonis väärtustatud.
* Järjekindlus ja süsteemsus pika aja vältel. Tegemist pole projekti või üksiku koolitusega, mis vajub ära ja pole tulemuslik.
Programmi metoodika põhineb teadveloleku harjutustel, mis aitavad arendada keskendumis- ja tähelepanuvõimet ning parandavad emotsioonidega toimetuleku oskusi.
Programmi esimene aasta keskendub õpetaja eneseregulatsiooni- oskuste õppele. Selleks on ette nähtud kaks kursust. Et oleks tagatud õpitud oskustest lähtuv heaolu püsivus ning õpitu ei ununeks, pakume tuge ja nõustamist ka programmi koolis või lasteaias eestvedavale juhtgrupile. Juhtgrupi ülesanne on toetada õpetajaid ja leida võimalusi õpitu integreerimiseks kollektiivi argiellu, et omandatud oskused saaksid kinnistuda ja muutuda rutiiniks.
Koolides on oluliseks programmiosaks teismeliste noorte vaimse tervise probleemide ennetus. Programmi läbimisel tekib koolil autonoomne võimekus nende vaimset tervist toetada.
Õpetajatele, kel huvi õppida noortekursuse juhendajaks, pakub programm teadveloleku metoodikat süvendava õppena (kaheksanädalane teadveloleku kursus).
Lisaelemendina pakume koolitust lastevanematele, et laste areng oleks samal moel ka kodudes toetatud.
                             62
Märka Last / september 2022
   




















































































   60   61   62   63   64