Page 20 - Märka last september 2022
P. 20

 Õpetaja peaks mōlemad pooled eraldi ära kuulama ja mõlema vastu viisakas ning rahulik olema, mitte kuri või mōnitav. / Alide Kristine Alba
Laps/noor, kes on ise koolis kiusaja, ootab järgmist käitumist ja sõnu oma vanematelt:
Sama, mis õpetaja, kui ta pealt nägi: "Miks sa seda tegid? Mida see sulle andis?“ / Aveli
Kõik oleneb vanematest. Mõni ütleb lihtsalt, et ära järgmine kord tee ja võtab seda ükskõikselt. Teine lapsevanem aga suhtub sellesse karmilt, paneb nutiseadmete kasutamisele keelu, istub maha ja arutab lapsega pikalt, mis ja miks toimus. / Marilin
„Kas sa sooviksid sellest meiega rääkida? Mis sa arvad, et sa niimoodi käitusid? Kuidas sa arvad, mida kiusatav enne ja pärast intsidenti tundis? Kuidas sina ennast tundsid? Mis pani sind niimoodi tegema/ ütlema? Kuidas me seda parandada saame?“
Vanemad peaksid olema toeks ja aitama, sest kiusajal endal pole kindlasti kerge olla. Vanemad peaksid seletama, et kiusamine on vale ja aitama otsida põhjust, miks kiusama hakati. Inimesel, kes kiusab, on endal probleemid, millega ta hakkama ei saa.
Vanem peaks selle juures rahulik olema ja enda käitumist analüüsima ning jälgima. Lapse käitumine tuleneb väga paljudel juhtudel vanematest. / Kirke, Inger ja Alide Kristine Alba
  20
Märka Last / september 2022


























































































   18   19   20   21   22