Page 43 - Märka last november 2022
P. 43

    ja ka kogukond – kõik osalesid. Kui õpilased ruttavad pärast tunde huviringidesse või busside peale, siis on raske leida aega ühiseks harjutamiseks. Nii võisidki koolipäeva jooksul mõnedki tunnid alata või lõppeda eeskava ettevalmistamisega.
Kord ei jõudnud poisid ja tüdrukud kuidagi kokkuleppele, mida ja kuidas esitada. Mina õpetajana seal vahel lepitamas ja püüdlemas selle poole, et nad ise mõtleksid ja ideid pakuksid. Minu õhkamisest, et teised klassid teevad lugemisnurki ja mängunurki, aga meie teeme nutunurga, oli vist ikka kasu, sest eeskava sai valmis ja esineti ka tublisti.
Kuna meie kool võtab osa programmist Kiusamisvaba Kool, siis õpilaste paremaks kaasamiseks tekkis vajadus uue õppetunni järele, mille nimeks sai väärtuskasvatus. Selles õppeaines suuname me õpilasi märkama erinevaid väärtusi ja traditsioone meie ümber, olgu selleks siis loodus, rahvakalendri tähtpäevad või omavahelised suhted. Ainekava täitmiseks on jäetud õpetajale küllaltki vabad käed. Nii sammuski 1. klass enne päris oma elu esimesele koolivaheajale minemist sügisesele matkale, mille lõpus sai
uurida Lihulas peatunud liitlasvägede tehnikat.
Väärtuskasvatuse ainekava koostades tekkis mõte ka tibuteadusest. Kooli sümboliks olev kukk annab võimaluse kutsuda kooli kukekooliks ja siit ka sõnamäng tibuteadusest. Meie õpetajatena tahame, et lapsed asuksid uurima, avastama ning räägiksid sellest teistele. Ehteestlaslikult ei taha veel toimumata ettevõtmisest pajatada ja kuigi tibusid loetakse sügisel,
siis meie loeme neid kevadel.
    Märka Last / november 2022
43
Õpilane ja õpetaja. Kes kaasab keda? Arvan, et koolis peabki see olema vastastikune protsess. Kui õpetajana näidata erinevaid võimalusi, äratada
huvi ja kuulata ning minna kaasa laste ideede ja loovusega, võib kindlasti midagi huvitavat välja tulla.

























































































   41   42   43   44   45