Page 23 - Märka last ajakiri - mai 2020
P. 23
samine ning põhjalik mõju hindamissüsteem, mis põhineb kahel rahvus- vaheliselt tunnustatud hindamissüsteemil. Tulemused on aasta-aastalt näidanud, kuidas kasvab koolituse lõpetanud vanemate rahulolu ja vanemlik kompetentsus ning paraneb laste tähelepanu, keskendumine, toimetulek emotsioonidega ning suhtlemine eakaaslastega.
Programm näeb ette iganädalasi telefonikõnesid koolitusel osalevatele vanematele, et siduda läbitav materjal iga konkreetse pere vajadustega. Grupijuhina helistasin sel nädalal ühele emale ning uurisin, mis mured ja rõõmud tal lapsega seoses on. Kuulsin järgmist: “Kuna lastekait- setöötaja mind suunas, siis juba andsin talle tagasisidet, et paremat koolitust kui see pole ma saanud. Eelnevalt olen küll loengutel osalenud, aga koolitus “Imelised Aastad” on praktiline ja mis peamine - töötab! Tuttavad ütlevad, et laps on kahe kuuga muutunud ja ise tunnen seda ka.”
Et ka teised vanemad võiksid programmi nii kõrgelt hinnata, tuleb neil lisaks osalemisele 16 nädalat järjest kestval koolitusel teha usinalt kodutöid ning lugeda täiendavat kirjandust.
Kodutööd on seotud lastekasvatuse erinevate aspektidega. Reeglina igal nädalal võetakse erilise tähelepanu alla üks kindel aspekt. Seega saab kodutöö kenasti siduda osalejate tavapärase eluga. Alustame aga sellest, et kõigil koolitusele tulnuist on oma kindel eesmärk, mille läbi teemasid käsitletakse. Näiteks mõtiskleb üks isa, kuidas aitab lapse tegevuste kirjeldamine või temaga mängimine poja enesekindlust kasvatada? Mida ta peaks tunnustama, et poja enesekindlus tõuseks?
Sageli juhtub nii, et esialgu püstitatud eesmärk saavu- tatakse juba enne kursuse lõppu ning tuleb leida uus. See on suurepärane: nii sünnivadki
muutused, ükshaaval ja süsteemselt.
Raskeks võib minna, kui senine harjumuspärane kasvatus- filosoofia põrkub nö uue õpetusega. Meie grupi- juhtidena ei survesta vane- maid teistmoodi mõtlema,
Märka last / mai 2020
23