Page 43 - Märka last veebruar 2023
P. 43
* Puudub arusaam, kuidas on korraldatud tehnilise pargi turvalisus (võib olla juhuslik või korraldamata).
* Tegevused kooliperega (õpilased, õpetajad, töötajad, lapsevanemad) on juhuslikud ja põhinevad hoogtööl, kokku leppimata on tegevused, mõõtmine, rahastus.
* Puudub süsteemne seire, mistõttu pole ülevaadet ja teadmisi tegelikust hetkeolukorrast ning arenguvajadustest tulevikus.
* On probleeme normatiivse (masstaseme) õppevõimaluste jõudmisega sihtrühmani, puudub diferentseerimine, talenti puudutavad haldustegevused ei ole kõikidele kättesaadavad.
Kuidas väljakutse lahendada?
Turvakultuuri arendamine tähendab, et see ei ole asi iseeneses, millega tegeleb organisatsioonis üks töötaja linnukese pärast, või seda teenust saab väljast sisse osta ja siis unustada. Turvakultuur on nagu elav organism, mida on vaja pidevalt uuendada ja ajakohastada.
Toetamiseks on vaja valmistada ette nii juhtkond kui ka töötajad. Seega tuleb:
* koolitada töötajaid, teavitada juhtkonda muudatustest;
* jälgida vastutuse võtmist (nt kiida head ja laida mittesobilikku käitumist);
* tuua välja juhtkonna pühendumus teemale (nt turvalisusest saab üks fookusteemadest, ressursid kasvavad);
* luua organisatsiooni puudutavad tavad ja reeglid, mille loomist toetavad edukalt „Digiturvalise kooli“ ja E-ITS rakendamine.
Alles siis, kui toimuvad muutused organisatsioonis, see tähendab, et iga töötaja peab ennast oma organisatsiooni turvalisuse üheks aluskiviks, näeme sisulist muutust Eesti koolide turvakultuuris.
Kui teema pakub huvi, siis pöördu otse loo autori poole.
Märka Last / veebruar 2023
43