Page 30 - Märka last veebruar 2022
P. 30

  5 minuti vestlus õpilasega
  1. Algata
Anna kõigile õpilastele teada kas virtuaalselt või klassiruumis olles, et sa võtad nendega individuaalselt ühendust, et veidi rääkida ja kuulata, kuidas neil läheb. Leia viis, kuidas õpilased saaksid end vestluseks kirja panna, toimub see siis telefoni, kiirsuhtluse teel või vahetus kontaktis. Kui võimalik, lase neil vestluse viisi valida! Ütle midagi sellist:
Ma soovin rääkida teie klassist igaühega eraldi, et saada paremini aru, kuidas kõik end tunnevad, millest mõtlevad ja kuidas ma saan olla
rohkem toeks.
2. Vestluse avamine
Näita välja, et õpilane on sinu jaoks oluline ja sa hoolid temast:
Mul on hea meel, et me saame sinuga silmast silma rääkida.
Mulle väga meeldib, et sa oled minu klassis (uue lapse puhul) – sa oled väga tore täiendus oma klassile.
Kui sa juba tead midagi nende olukorra kohta, too seda sobival viisil välja. Näiteks:
Sinu kõrgkoolis õppiv õde on ka olnud distantsõppe ajal kodus? Kuidas teil distantsõpe läinud on?
Tavaliselt käid sa mitu korda nädalas korvpalli- trennis/klaveritunnis. Kuidas sa praegu oled saanud harjutada?
3. Isikusta
Küsi küsimusi, mis kutsuvad õpilast oma mõtteid jagama täpselt nii vähe või palju, kui ta selleks valmis on. Esita avatud küsimusi ja ära piirdu küsimusega
„kuidas sul läheb?“ – tihti kipume sellele
vastama kiirelt ja üldiselt.
Ma tean, et praegune aeg on olnud üsna ebatavaline – millega sa oled viimasel ajal peamiselt tegelenud?
Mis on sinu jaoks muutunud võrreldes eelmise kooliaastaga?
Kelle või mille peale sa viimasel ajal oled palju mõelnud?
Mis on see, mis sind kõige rohkem närvi ajab? Muretsema paneb? Kurvastab?
4. Küsi tagasisidet
Näita õpilasele, et sa väärtustad tema vaateid ja oled avatud muudatusteks, kui tal on õppetööga seoses ettepanekuid.
Kui sa mõtled uue kooliaasta peale, milline sa tahaksid, et see oleks?
Mis on see, mida sa kõige
rohkem praegu vajad minult või teistelt õpetajatelt?
Mis sa arvad, mis on praegu meie töökorralduses hästi läinud?
Mida sa arvad, et me peaksime klassis/ koolis tegema teisiti?
5. Lõpeta
optimistlikul ja edasivaataval noodil.
Mis on kõige parem asi,
mis sinuga on täna juhtunud/mida oled täna näinud?
Mis annab sulle praegu energiat ja teeb sind rõõmsaks?
Ma teen klassile oma playlisti – millist laulu sina oled viimasel ajal kõige rohkem kuulanud?
See juhis on koostatud Haridus- ja Noorteameti Rajaleidja,
Haridus- ja Teadusministeeriumi, MTÜ Peaasi, Sotsiaalministeeriumi, Sotsiaalkindlustusameti, Tervise Arengu Instituudi ja
Eesti Vaimse Tervise ja Heaolu Koalitsiooni koostöös.
                 30
Kust leida veel abi:
Lasteabitelefon 116111
on üleriigiline tasuta ööpäevaringne telefon,
kus pakutakse lastele ja lastega seotud inimestele esmast sotsiaalset nõustamist, vajadusel kriisi- nõustamist ja võimalust teatada abivajavast lapsest.
Rajaleidja veebi õppenõustaja www.rajaleidja.ee
Tööpäeviti 10-14 vastab chatiaknas psühholoog.
Kui sa tunned, et vajad laste toetamisel tuge või nõu,siis helista koolipsühholoogide nõuandetelefonile 1226 (venekeelne 1227) või aruta seda koolipsüh- holoogiga. Ära jää üksi.
Ohvriabi kriisitelefon 116 006 on üleriigiline tasuta ööpäevaringne telefon, kus pakutakse abi kõigile, kes on langenud süüteo, hooletuse või halva kohtlemise ohvMrikäsrkvaõLi aosnt k/ ovgeebnrudarfü2ü0s2i2list, vaimset, majanduslikku või seksuaalset vägivalda.






















































   28   29   30   31   32