Page 39 - Märka last september 2022
P. 39

  piiride eest seista jne. Niisuguseid hetki tulebki aga paraku sagedasti ette nii lasteaedades kui koolides.
Selliste vestluskaartide arutamisel pööratakse erilist tähelepanu passiivsetele pealtvaatajatele, et saaks selgeks: kiusamine võib toimuda vaid siis, kui kõrvalseisjad tegevuse otseselt või kaudselt heaks kiidavad ja sellele ei reageeri. Kui lapsed arutlevad piltidel nähtu üle, mõistavad nad, mida igaüks konkreetses olukorras tunda võiks. Vahetatakse mõtteid, mida nad ise saaksid teha selles või teises situatsioonis, kuidas sõltub heaolu rühmas ja klassis iga lapse tegutsemisest. Niisuguste arutlemiste eesmärgiks on leida piltidel kujutatud olukordadele lahendusi ja teha väärtuspõhised kokkulepped kogu rühmaga, et taolised situatsioonid ei toimuks päriselus. Aga kui nii siiski juhtub, oleksid lastel olemas sotsiaal-emotsionaalsed oskused toime tulla ja aidata nii ennast kui ka rühmakaaslast.
Uuringutest on selgunud, et kui algul püüavad lapsed erinevate harjutuste tegemisel huviga keskenduda kurbadele lastele ja süüdlastele, siis mõne aja möödudes hakkavad nad tähele panema ka pealtvaatajaid ning oskavad lahendusi otsides nende rolli toimuvaga siduda.
MÜÜT 7. „Kiusamisest vabaks!“ programmiga liitumine on tasuline
ja selle kasutamine tekitab haridusasutusele püsikulusid.
TÕDE. Programmiga „Kiusamisest vabaks!“
liitumine on kõikidele haridusasutustele Eestis tasuta. Osalemine programmikoolitustel on prii tänu Haridus- ja Teadusministeeriumi toetusele. Ka saavad kõik programmiga liitunud haridusasutused vabalt kasutada elektroonilisi metoodilisi materjale. Tasulised on vaid trükitud
metoodilised materjalid ja õppevahendid.
Seega: programmi „Kiusamisest vabaks!“ kasutamine ei tekita haridusasutustele püsikulusid.
   Märka Last / september 2022
39
























































































   37   38   39   40   41